Vad tror dom egentligen?

Lördag kväll och jag ligger å slötittar lite på tv, det är December nu så Julklappar ska slås in, men det kan göras sen. Jag har all tid i världen.
På tv går någon form av gala, det är ett fint syfte, för barnen i afrika behöver faktiskt hjälp, hade jag massa massa pengar skulle jag skänka så mycket jag kunde. Men som fattig student är inte det möjligt. Inte om man själv vill kunna leva. Ja, jag är väldigt egotrippad jag vet.
Under den här galan går det någon form av dokumentär där Bengt Magnusson är nere i något land, jag zappade in mig i galan så jag hade ingen vidare koll.
Den dokumentären handlade om en 16årig flicka var föräldrar har gått bort i Aids och på hennes axlar hade hon ansvar för sin bror och en liten dotter.
Allting är hjärteskärande, men så händer det som får mig att reagera. Flickan tar med sig Bengt Magnusson och hans förfärliga engelska till platsen där hon begravt sina föräldrar. Då frågar den fina svensken den stackars flickan;
"How does it feel?"
Vad fan tror han? att hon skulle svara, något i stil med att
"Nej det är lugnt, jag är nöjd med min tillvaro, jag är 16, har knappt mat för dagen, oftast så räcker inte maten till mig utan jag ger den till min bror och min dotter. Men skit samma, jag kunde inte ha det bättre."

Jag är trött på alla idiotiska frågor som ställs. I den situationen hade det varit bättre å hålla käften istället för att fråga hur det känns att man står vid sina föräldrars grav, vilket man har gjort sen man var tio! TIO! När jag var tio så var det en självklarhet att få leka, gå i skolan och att jag fick träffa mina föräldrar, det värsta som hände när jag var tio var att åka till pappa, för jag hade alla mina leksaker hos mamma!

Så låt oss tillsammans visa barnen att dom finns och att vi vill hjälpa dom.. Men skicka inte ner En Bengt Magunsson som frågar på sin försvenskade engelska "how it feels" för det är klart som fan att det inte känns bra!



Dagens glittrande guldstjärna:
Lördagsgruppen på miniteatern. Jag älskar er så jag blir galen. Vi ägde sönder i spelman på taket!

Dagens röda bock:
Att helt plötsligt så var det bara 24 dagar kvar till Jul :P

Kommentarer
Postat av: Sofia

Dagens glittrande guldstjärna:
Lördagsgruppen på miniteatern. Jag älskar er så jag blir galen. Vi ägde sönder i spelman på taket!

VI ÄLSKAR'T

2007-12-11 @ 19:55:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0