Tänk så det kan bli.

Jag tänker tillbaka en tid. Till mitten av högstadiet för att vara exakt, Vi fyra brudar som höll ihop då, Linda, Jessica, Sarah och Hermon.. vi kunde sitta i målnäten på skolans fotbollsplan en mysig sommardag. Sitta och prata om allt, reflektera över våra liv. Vad som hänt, hur allt var nu och vad som komma skulle.

En sak vi diskuterade va bland annat, "vem kommer gifta sig först?" Vi va nog rörande överens om att det va jag.
Och nu?
Jessi är förlovad (FUCKING FÖRLOVAD, Men grattis älskling, grattis till er båda <3)
Sarah och Hermon pratar jag knappt med längre.
Så kommer vi till mig. Ja, av nån anledning kommer jag inte undan mig själv. Och vad hände med den kaxiga 14åringen som skulle gifta sig och skaffa barn när hon va typ 20? Gone with the wind baby.
Denna kaxiga bruttan som visste vad hon minsann skulle göra förvandlades nånstans på vägen till en kräsen kvinna som inte riktigt hittar kärlek. Andra hittar kärlek i henne, men vice versa är aningen svårare. Det har ju hänt att hon faktiskt faller, men för vad? Svin. Svin, svin och åter svin.

Varför envisas jag med att stanna kvar där jag bara blir trampad på? Behandlad som skit och näst intill förnedrad?

Jo, för att jag är så jävla rädd för att sluta älska. Det har hänt två gånger allt som allt, och jag är så sjukligt rädd för att aldrig mer känna så. Jag är rädd för känslan av ingen kärlek. Det är nånting visst med att gå runt på moln och vara upp över öronen förälskad.
Jag vill inte börja om, men nu är det dags. Jag ska skärpa mig, ta mig i kragen och göra det jag borde gjort för länge sen. Släppa "idijot" och söka efter den kärlek jag förtjänar..

Tack Uggla för din låt, den är fett värd just nu..

*DU, DU ÄR DU FÖR FIN, DU ÄR FÖR FIN FÖR DET TRASH DU GILLAR, VARFÖR SKA DU KASTA PÄRLOR ÅT SVIN?*

Kommentarer
Postat av: Jessi

Åh, jag minns när vi satt där i fotbollsmålet lika tydligt som om det var igår. Och när vi pratade om sex så höll Hermon alltid för öronen. Haha.

Jag saknar det. Jag saknar hur vi var. Våra drömmar, våra fantasier och föreställningar om framtiden. Jag saknar alla möjligheter vi hade och allting vi hade framför oss.



Och älskling, jag vet att du kommer hitta den där stora kärleken. Den där som tar dig högre upp än molnen. Någon som du förtjänar och som förtjänar dig. Det kommer, jag lovar. Så slösa inte bort din fina kärlek på någon som inte är värd den, vänta och ge den till Han, Han med det stora H:et.



Och tack! :D

Jag älskar dig. Och saknar dig.

Ringer dig senare idag. (L)

2008-06-19 @ 12:09:50
URL: http://fallingawaywithyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0