det bara sjuder i mig...

Dagen har innehållit mycket promenader för mig. Det hade varit bra om inte det har bubblat inom mig hela dagen. Jag kan inte släppa Omas oförskämda sätt igår. Jag är så arg och hon verkar inte ens notera det.
Idag när det va lunch var det tydligen Oma som lagat och vi skulle gå upp till dom, vilket gjorde att när Opa kom ner och sa att det var klart sa jag bara kort "Ich habe kein hunger" (Jag är inte hungrig). Jag tänker inte gå ensam in på fiendes hemmaplan. Jag är inte dum.
Det jobbiga var dock att jag inte var hungrig imorse så allt jag hade ätit var ett äpple. Jag var egentligen jättehungrig. När Ramona kom hem en halvtimme senare så frågade hon när hon fick reda på att jag inte gått upp dit och ätit, om jag inte gjort det för att jag var rädd för Oma.
Nej, sa jag, jag är arg på henne. Sen var jag tyst. Ramona nickade sen gick hon upp och tog med sig maten ner och så åt vi tillsammans. Ramona är en fantastiskt kvinna. Dock försöker hon bortförklara Omas beteende, och jag vill inte höra några bortförklaringar, för man är inte så elak som hon var.
Det är en stor skillnad mellan konstruktiv kritik och att kränka någon. Och jag blev KRÄNKT. Det va inte något försök till att säga något för att jag skulle förbättra mig, det va direkta påhopp, direkta Falska påhopp.
Jag ska se hur jag klarar veckan ut, för om jag inte kan släppa ilskan tänker jag säga till Ramona att det verkligen stör mig och om inte Oma kan be om ursäkt för sitt beteende så flyttar jag därifrån i slutet av Augusti. Jag kan inte stanna här om jag går runt och är arg inombords hela tiden, det är inte sån Jag är.
och Då blir det London ^^

nu ska jag gräva ner mig i Doctor who och sen sova.
<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0