skitdag.

Min rygg är paj (tror det heter ländryggen) va hos doktorn idag, men det uppskattades inte att jag behöve gå dit, AV OMA. Ramona va fullt förstående men när hon va på jobbet fick jag mig en rejäl känga om att det är bara för att jag försöker komma undan arbete yada yada yada. Jag blev så arg och ledsen att jag började gråta (fan också!) och hon sa bara iskallt att det är inget att gråta för. och det va så mycket att jag trodde jag skulle bli tokigt.
Och mitt i all tumult så kom Ramona hem då slet jag åt mig mina cigaretter och gick med tårarna rinnandes för kinderna ut och rökte.
Sen kom Ramona ut, och efter en liten stund frågade hon vad det va som hande hänt där inne, så jag berättade allt. Och hon sa det att strunta i henne, det är JAG som har anställt dig för att du ska ta hand om MINA barn. och du frågade mig förra veckan om jag var nöjd, och det lilla som jag inte va det med ändrade du. Oma har ingen befogenhet att bestämma över dig.
Men hon sårade mig verkligen djupt. Jag tänker faktiskt visa henne att jag undviker henne, och om hon konfronterar det tänker jag säga att i Sverige brukar folk be om ursäkt när dom kränker en annan människa.
Jag tänker inte vara den "mognare" inte den här gången. Folk ska gefan i att trampa på mig!

åh vad arg jag är.. men nu ska jag nörda lite Farmville på Fejjan och sen ska jag kolla på Dr Who (från 2005 och framåt)

hej då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0