Storstadselden brinner i mitt hjärta!

Lördag var en härlig dag,  eftersom jag åkte in till stuttgart :D
Tio i tio satte jag mig på en buss som körde mig från Göggingen till Schwäbisch Gmünd för att sen ta mig vidare med tåg till Stuttgart. John Barrowman i örat kunde gå fel, dock trodde jag att jag skulle få en hjärtattack ng fick veta priset på tåg biljetten, 20,60 Euro för fram och tillbaka. Jahapp sa jag och hoppades på att man skulle föra över lite pengar till Svenska kontot (eftersom jag inte fått mitt tyska kort än) Vilket jag fick ett sms om att hon gjort lagom till att jag nyss klivit av tåget.. (tack snälla snälla snälla för det!!)
När jag väl kom fram kände jag mig lite vilsen, det va ju så stort :O (YAAAAAY :D)

Jag vandrade runt och sökte febrilt efter dom presenterna jag ville ha och påvägen hittade jag en strindbergbok för bara 2,60 Euro :D Dessutom blev det en film som låg i en realåda, 5 Euro, bra grejer ;D. Den är med Tom Hanks, det står inte vad den heter på engelska men på tyska heter den "Der Verrückte mit dem Greignkasten" Det jag kan av tyskan kände jag igen konceptet.. verkar iaf bra :P ska se den nån kväll :P
När jag sprungit runt imånga timmar  så hittade jag tillsist det jag sökte, klockan var fyra så jag tänkte ta och bege mig hem då eftersom jag inte hade något mer att göra där. Och just som jag ska röra mig ut från det gigantsiska tänk  Åhlens City så hör jag hur någon säger något i stil med;
"Haha ja men kolla den här då!"
I ren reflex vänder jag på huvudet och tittar åt det hållet det kom ifrån. Där står fyra tjejer och snackar svenska, fattarna ni? SVENSKA!! Jag blev helt till mig. Jag dividerar med mig själv om huruvida jag ska gå fram och prata med dom eller inte och tillslut så vinner längtan efter svenskar så jag ursäktar mig och säger att jag måste bara få prata lite med svenskar.

Tjejerna var från Hudiksvall och har fyra veckors praktik med skolan såhär under sommaren.
Resultatet blev att jag sprang runt med dom mellan fyra och kvart över åtta. för kvart över åtta gick tåget för två av tjejerna och de andra två tjejernas tåg gick samtidigt som mitt. Så tjugo över åtta när jag satt på mitt tåg var jag otroligt nöjd med min dag.
Däremot blev jag inte så glad i Schwäbisch gmünd, jag kom dit typ fem över nio och min buss gick kvart i Elva. Kul. Eller inte -.- Dessutom hade jag huvudvärk och va onödigt kissnödig :P Kom hem typ tjugo över elva.

Nu spökar min visdomstand ingen.. bajs. har dock en tablett här nere som jag kan ta mot värken :P Ska snart stänga ner och vara nöjd med att jag är jag typ.

"I am what I am,
and what I am
needs no exucses"



btw så såg jag på filmcafé att dom gör nya kommissarie Winterfilmer!! :D<3
glad.

Men men, nu ska vi ta och avsluta, ska bara bjuda på denna låten som är lite för bra;
asså som han rör sig.. *smälter* han måste ju vara bi och inte gay.. så måste det vara. Det funkar inte annars. Då ska jag bara lyckas vinna honom från hans man? hm.. problem problem xP

tschüss

Kommentarer
Postat av: Kicki

Du är modig du... puss

2009-07-21 @ 00:02:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0