chillin'

När jag kom upp till familjen imorse kröp en liten Antonia omkring i vardagsrummet, tydligen hade hon vaknat redan klockan sex på morgonen (hua, tur att jag inte har ansvaret och fixa dom när dom har vaknat)
När jag gick upp sa Ramona att jag kunde åka in till stan på eftermiddagen om jag ville eftersom hon inte jobbade på eftermiddan (jippi sa jag som hade hoppats på att kanske våga fråga om jag fick åka in på lördag, istället tog hon upp det så nu fick jag åka ändå) Det va väldigt skönt att få vara ute och endå vara själv. Ända sättet för att komma ut har varit om jag gått på promenad med småänglarna.

Staden va jättefin, jag som har en förkärlek till gamla hus så Stockholm har alltid legat mig varmt om hjärtat, å det va helt fantastiskt att gå inne i staden (som jag inte kommer ihåg vad den heter) Göggingen är förorten jag bor i. Affärerna va lite alldagliga sådär, inget jag tänkte på. Jag gick in på ett H&M och det va så svenskt så jag ville lägga mig ner å klappa golvet. Nåväl det gjorde jag inte.

Jag kom på vad jag glömde igår, det är så fantastiskt vad familjen är bra, dom äter ju typ hur mycket sallad som helst, me like.
Sallad varje dag, minst en timmes promenad om dagen, och jag hoppas på att kunna börja utöva nån sport (helst dansa) en gång i veckan. Jag kommer ju va trimmad å feeeett snygg när jag kommer till Tyskand.
Vilket leder mig vidare till hemsidan jag blev medlem på idag, Kwick.de, där är jag tydligen feeeett snygg. yay tyskarna gillar mig. Vilket fall som helst är det skönt att få utvecka tyskan lite mer, snart närmar jag mig gramatiken å grejer :D
Kollade på en glosbok idag, ska köpa en sån när jag får pengar.. eller nej, typ sju sånna haha xD

Känner att nu märker jag själv hur mycket jag har lärt mig på en vecka, det är jätteskönt. Tyskan känns som en blandning av Svenska å Engelska, fast med jobbigare gramatik och massa Sccccch ^^
 
Jag är dessutom solbränd, näsan är alldeles rödbrun, bränd helt enkelt och runt ögonen är jag kritvit, eftersom jag alltid har mina sonnebrille på xD kollade på i spegeln med bar överkropp nu under kvällen, och jag har en brun rand över bröstkrogen efter diverse linnen å tröjor, samma sak bakpå strax under nacken.Sen har jag bruna armar å rödbrunt ansikte, resten av kroppen är kritvit. haha måste sola lite ;)

Nåväl. Jag måste sova nu, klockan är tio över elva å jag har ingen sovmorgon inte :P


5km till Essingen, nära å bra hem alltså? ;)

Puss å kram alla vänner!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0