Das ist sehr gut!

Tyskan är lite bättre än igår men fortfarande hemsk. Jag trivs mer och mer för varje timme som går, det som gör mig lite svårmodig är att inte förstå när folk pratar i normalt tempo och att dom bitvis får vara övertydliga med orden.

Idag förklarade Ramona för mig hur mycket dom tycker om mig och hur uppskattad jag är. Det ä helt fantastiskt. Dom är helt fantasiska i mina ögon, och att det är ömsesidigt är mer än man kan drömma om.
Det är ute på landet men jag trivs bra trots att jag egentligen är en inbiten storstadsmänniska. Jag har vunnit tvillingarnas hjärtan idag. Jag har matat Fabian två gånger och bytt blöja på Antonia och det gick utan problem (trots att Antonia kan vara lite kinkig ibland) Jag hjälpte Franziska med Matten på min knackiga tyska, men det gick bra i alla fall :)
På måndag är första dagen jag ska vara ensam med guldklimparna eftersom Mona är ledig denna vecka.

Idag har dom varit lediga för i tyskland är man tydligen ledig på torsdagar, Det kom över gäster och vi drack lite champange, plus att vi pimpla vin. Och hela tiden sa dom "vor Linda" och "Skål" helt underbart :D
Den 6/7 ska jag på tolvshillingsoperan, TAGGAD :D !!!

Nu ska jag sova, eftersom det som jag kallat för Idag egentligen är igår ftersom klockan är över ett :P

tschüss!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0