LåååångLöööördag ^^

Upp tidigt eftersom Ramona jobba idag och Rainer va iväg med jobbet. Ingen sovmorgon för Linda inte.
Det har regnat hela dan. trist. Vid halv fem fick jag skjuts till simhallen (typ den sämsta simhallen jag varit med om, jag ville nästan dö) Ingen bastu, endast en bassäng som inte va mycket större än Lilla bassängen i Farsta LOL.
När jag kom ut tänkte jag hitta ett café att sitta på, för att sen dra iväg på en ungdomscirkel i Göggingens kyrka. Precis utanför Simhallen (asså verkligen öppna dörren och där är frammeutanför) vare nånting som hette nått i stil med Gartenfest. Jag vet inte riktigt vad det va men jag köpte en öl för 2,20 Euro. När jag satt mig ner och börja smutta på min öl insåg jag vad jag betalat för en halvliter bra öl, 24 spänn!! (enligt dagens Eurovärde) Chefen för evenemanget hejdade mig när jag tänkte gå och frågade vart jag va påväg, när jag svarde kyrkan (och förklarat min dåliga tyska) så hjälpte han mig att kolla upp det där, cirkeln va inte i Göggingen utan inne i Schwäbisch Gmünd (tror ni jag hade problem med att höra Schwäbisch i början eller?)
Han skrev ner numret till prästen i Göggingen och skrev ner när gudstjänsten är imorn (jag är ledsen men det lär inte bli nån kyrka för mig imorn bitti, jag gick upp tidigt idag och imorn behöver jag min tonåringsmorgon ;)
Jag pratade med ett jättetrevligt äldre par, tyvärr var det inga ungdomar där. Men det va jättekul att det va så många som kom och pratade med mig (Chefen typ tog mig under sina vingar å såg till att jag hade kul, en helt fantastiskt man. Han hade en cool mustasch också ^^)
Efter två öl och typ grillat kött i nånting som påminde om en blandning mellan Baugett och fralla (på köttet vare stekt lök i sky) sa jag hejdå till Chefen, som frågade om jag kommer imorn. Kanske.  gick jag från Leinzell (typ samhället bredvid Göggingen) hemåt.
När jag kommit hem, berättat om min dag så drog jag mig tillbaka. Dock kom Franziska nerspringande för här i Göggingen eldade dom. Det va någon tradition som hade med sol å göra om jag fattat rätt. Men det va klena brasor. Jag säger bara Valborg så är tyskarna ägda ^^

Om någon får lust å skriva brev, säg till så langar jag adressen hit :D

Jag har förövrigt börja organisera mina glosböcker. Och jag har börjat skriva på kapitel två i boken jag skriver :P Christoffer, du ska läsa kapitel ett nu *ropar och tittar upp i luften oskyldigt*

nåja. Jag har alltid så mycket att skriva när jag går på promenader men kommer inte ens ihåg hälften när jag skriver. Men men, nu är det stöpa i säng som gäller, men först en liten bild ^^



Vi har byggt mycket lego, och jag har varit jättekreativ ^^


lite hemlängtan i smyg? nej inte alls ^^

Sov så gott med er alla för det ska jag göra!

Tschüss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0