nu två veckor som invandrare.

Jag tänkte på en sak. Jag börjar bli lite tysk i blodet ^^ Jag äter Wurst varje dag (korv) och dricker mineralvatten med lite äppeljuice. Jag kommer ihåg när vi va i Taizé, och jag tog nå sånt. å det smaka skit. nu dricker jag det varje dag 24/7 ;)

Idag har jag gått på 2 promenader, en på 1 timme (eller exakt 55 minuter) och en på 1,5 timme
Jag har dammsugit och igårkväll efter att jag stängde av datorn (vid tjugo över tio) städade jag mitt rum (ja mamma du läste rätt, jag STÄDADE;)
 
Jag har under kvällen gått igenom lite svensk grammatik för att kunna köra igång med tyska grammatiken, måste bara få tillbaka själva presens imperfekt å alla tempus. Plus att infinitiv är grundformen. snurr snurr i huvudet.
Jag tänker köpa sånna här glosböcker när jag åker in till stan (ja mamma det tänker jag) Det är dom här böckerna man hade i skolan som va en vanlig skrivbok med ett streck på mitten. ett par sånna ska jag köpa och typ nån vanlig skrivbok för grammatiken.

Jag har önskemål om vad jag vill ha när jag kommer till Sverige den 28e Augusti.
*Minst en liter vanlig kranvatten
*MJÖLK
*En cosmopolitan skulle inte sitta helt fel (drink)
*KRAMAR OCH KÄRLEK<3
Nån som kan tänka sig att uppfylla mina önskemål?


En bild:

haha en engelsk telefonkiosk i en småstad i tyskland. lol.

Nedräkning:
Det är 12 dagar tills jag ska på Die dreigroschenoper (Tolvshillingsoperan)
Det är (fortfarande) ca 5 veckor tills vi ska till Österrike
Det är 65 dagar tills jag kommer till Stockholm
Det är 66 dagar tills vi ska på Dom tre musketörerna :D

Jag har förresten läst ut Gåtornas palats idag. Dags för änglar och demoner ^^


Tschüss!

Kommentarer
Postat av: Eveslaaina

JAG KOMMER SÅ DÄR PÅ FLYGPLASEN MED 1 LITER ARLA, EN 1,5 LITER VATTEN OCH EN DUNKT .. JA, VAD DET NU VAR FÖR DRINK.

sen är ju jag, jag.. så.. du kommer allt få lite kärlek, jag tar dig hårt mot flygplanet.

2009-06-25 @ 20:46:40
Postat av: Minna

du ska få 5 liter kranvatten av mig och stjärnstopp med kramar och kärlek. kanske en cosmo också, det beror på min ekonomi ;)



puuuuuuuuuss på min sparris! ritar en diskborste

<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

2009-06-27 @ 00:32:17
Postat av: Sessan

JAG FINNS HÄR!



Vi ska ut och dricka massa cosmopolitan och vatten och mjölk :P

2009-07-06 @ 03:15:40
URL: http://foltern.bogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0