Vintern rasar ut bland våra fjällar...

Sitter här och filosoferar precis innan det är dags att sätta igång med maten. Förra året spenderade vi valborg i vasaparken med samma pack som jag firat i flera år med. De tidigare åren var Valborg långt ut i Tyresö, Racksta närmare bestämt. Men eftersom mannen som bodde i Racksta själv inte närvarade så bestämde vi oss för att vara mer centralt. Det var helt klart inte samma anda utan busstur och långpromenad. 



Innan jag gav mig ut på bravader så firades inte valborg i den bemärkelsen. Jag och min dåvarande bästa kompis bojkottade valborg i många år och istället myste vi oss framför tvn med chips och film.



Idag bryter jag mönstret helt. Inget pack (även kallat just "packet") inget filmmys utan istället beger jag mig ut till Täby och firar med andra fina vänner. Det är konstigt. Det hela skrämmer mig faktiskt. Livet bara fortsätter. Gamla tider går över och de finns bara kvar i minnet. Minnen är förvisso bra och trevliga men själva upplevelsen är oslagbar.


Nu drar jag mig tillbaka för middag. Skål och en trevlig kväll till alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0